1. Co zrobić, jeśli kamera zatrzyma się automatycznie, nie można robić zdjęć lub nagrywać wideo?
Analiza przyczyny:
Najprawdopodobniej problem wynika z karty pamięci. Wideo nagrywane w
wysokiej rozdzielczości zajmuje dużo miejsca na karcie. Jeśli szybkość przetwarzania karty
pamięci nie nadąża za potrzebą nagrania wideo, może to spowodować
automatyczne zatrzymanie, a przez to brak możliwości robienia zdjęć i
nagrywania wideo.
Rozwiązanie:
1) Sprawdź czy karta pamięci ma wystarczającą pojemność.
2) Użyj szybkiej karty pamięci, która będzie kompatybilna z kamerą. Polecamy szybkie karty pamięci, klasy 10 lub wyższej.
3) Sprawdź w menu czy funkcja ‘Nagrywania pętli’ jest włączona.
4) Sprawdź w menu czy funkcja ‘Wygaszacza ekranu’ jest włączona.
2. Dlaczego w trakcie nagrywania pojawiają się zakłócenia w postaci poziomych pasków na ekranie?
Analiza przyczyny:
Prawdopodobnie smugi obrazu wywołane są przez niepoprawne ustawienia odświeżania źródła światła.
Rozwiązanie:
Ustaw odświeżanie zgodnie z częstotliwością zasilania. Zazwyczaj należy wybrać wartość 60 Hz.
3. ‘Błąd pliku’ podczas odtwarzania zdjęć i wideo?
Analiza przyczyny:
Najprawdopodobniej problem wynika z używania karty pamięci o niskiej
prędkości lub jakości. Karta pamięci nie mogła zapisać plików wideo o
wysokiej rozdzielczości i spowodowała ich utratę, dlatego na ekranie
pojawił się komunikat ‘Błąd pliku’.
Rozwiązanie:
Sformatuj kartę pamięci lub wymień kartę na taką o klasie 10 lub wyższej.
4. Dlaczego obraz nagrania jest zamglony?
Analiza przyczyny:
Obraz będzie niewyraźny, jeśli obiektyw wideorejestratora albo przednia szyba jest zabrudzona.
Rozwiązanie:
1) Sprawdź czy obiektyw ma zabrudzenia lub odciski palców. Do
czyszczenia obiektywu przed nagraniem użyj miękkiej i nie
pozostawiającej włókien tkaniny.
2) Użyj szmatki, jeśli przednia szyba samochodu nie jest wystarczająco czysta.
5. Co zrobić, jeśli kamera nie reaguje po naciśnięciu przycisków?
Analiza przyczyny:
1) Używanie karty pamięci o niskiej jakości lub prędkości zapisu.
2) Używanie nieodpowiedniej ładowarki.
3) Wciskanie przycisków zbyt często w krótkim czasie.
Rozwiązanie:
1) Wymień kartę pamięci na kartę o klasie 10 lub wyższej.
2) Użyj oryginalnej ładowarki.
3) Zresetuj urządzenie wciskając przycisk ‘Reset’.
6. Dlaczego ekran staje się czarny, podczas gdy lampka zasilania nadal świeci?
Analiza przyczyny:
Funkcja wygaszacza ekranu jest włączona.
Rozwiązanie:
Naciśnij przycisk 'Menu’ dwukrotnie, aby wejść do 'Ustawienia
funkcji’. Następnie wybierz z funkcji ‘Wygaszacz ekranu’ opcję 'Wył’.
7. Dlaczego wideorejestrator nie działa po włożeniu ładowarki?
Analiza przyczyny:
Prawdopodobnie dlatego, że napięcie ładowarki nie jest zgodne z napięciem wideorejestratora.
Rozwiązanie:
Wybierz odpowiednią ładowarkę. Zawsze korzystaj z oryginalnych akcesoriów dołączonych do zestawu.
8. Jak skonfigurować nagrywanie wideo bez dźwięku?
Rozwiązanie:
1) Podczas nagrywania naciśnij dwukrotnie przycisk ‘Dół’ na urządzeniu.
2) W ‘Menu urządzenia’ wyłącz funkcję ‘Nagrywanie dźwięku’.
9. Dlaczego nie można włączyć wideorejestratora?
Analiza przyczyny:
Sprawdź czy:
1) kamera ma dostarczane odpowiednie napięcie.
2) używasz karty pamięci o klasie 10 lub wyższej.
Rozwiązanie:
1) Użyj oryginalnej ładowarki.
2) Użyj szybkiej karty pamięci klasy 10 lub wyższej.
Jeśli wykonałeś powyższe kroki i nadal nie możesz włączyć
wideorejestratora skontaktuj się z serwisem w celu uzyskania dalszej
pomocy.
10. Co zrobić, gdy nagranie jest zbyt ciemne, przebarwione lub zbyt jasne?
Analiza przyczyny:
Do tego typu sytuacji może doprowadzić błędnie ustawiona wartość
ekspozycji, która wpływa na kontrast oraz prawidłowe doświetlenie
nagrania.
Rozwiązanie:
Dostosuj wartość ‘Ekspozycji’ (EV) w ‘Menu urządzenia’.
11. Dlaczego w tle zarejestrowanego nagrania słychać elektryczny, monotonny szum?
Analiza przyczyny:
Prawdopodobnie dlatego, że wideorerejestrator jest podłączony do
źródła zasilania o niskim napięciu, co może generować dźwięk przy
poborze prądu.
Rozwiązanie:
Podłącz wideorejestrator do oryginalnej ładowarki.
12. Co zrobić, jeśli po połączeniu wideorejestratora z aplikacją nie ładuje się mapa?
Analiza przyczyny:
Łącząc telefon z wideorejestratorem przez wi-fi telefon automatycznie
wyłącza korzystanie z danych komórkowych, przez co pozbywa się
połączenia z internetem.
Rozwiązanie:
W telefonie włącz funkcję używania danych komórkowych pomimo połączenia wi-fi.
13. Jakie jest hasło do Wi-Fi (Prido i7 pro, Prido i7)?
Hasło do Wi-Fi to: 12345678
14. Co zrobić, jeśli kamera wyłącza się w czasie jazdy?
Analiza przyczyny:
Najprawdopodobniej problem wynika z ustawień funkcji „Auto wył. (TP)”. Sugerujemy, aby w opcjach funkcji wybrać 5 minut. Funkcja „Auto wył. (TP)” informuje kamerę o tym, po jakim czasie przejść w tryb czuwania w momencie, gdy nie zostanie wykryte żadne przeciążenie, ruch (jeśli wykrywanie ruchu jest włączone), a kamera ma stałe źródło zasilania. Gdy kierowca ustawi tę opcję np. na 1 minutę, wówczas może dojść do sytuacji, w której np. podczas postoju na światłach lub czekaniu w korku auto pozostanie w bezruchu przez 1 minutę, a kamera wyłączy się.
Rozwiązanie:
1) W funkcji „Auto wył. (TP)” ustaw opcję 5 minut.